Identifikacija potreba
Često se smatra da je standardni proces uvođenja novog poslovnog softvera njegovo instaliranje, prijenos podataka, mapiranje vaših procesa i obuku vaših korisnika da stvarno koriste softver. Ovo je pogrešno i gotovo pola implementacija realno ne ostvari svoje ciljeve. Ključan dio implementacije počinje prije svih tih radnji, u pred-implementacijskom procesu. U tom dijelu kojeg nazivamo analizom, ključno je identificirati realne potrebe klijenta. To se na prvi pogled možda čini jednostavnije nego što je. Ipak ovaj proces će u velikoj mjeri odrediti uspjeh implementacija vašeg poslovnog IT rješenja, a često mu se ne daje dovoljno pažnje.
S pozicije potencijalnog korisnika, odabir odgovarajućeg poslovnog IT rješenja, bio on jednostavnija CRM aplikacija ili kompleksni ERP počinje uvijek kada korisnik postane svjestan da mu je potrebna promjena, stvara sebi predođbu što mu treba i traži rješenje. U tom postupku sam korisnik vrlo teško može adekvatno vizualizirati kako će se funkcionalne značajke odraziti na njegovu organizaciju i procese. Istraživanja postojećih rješenja koja se nude na tržištu ponekad odu u krivom pravcu, npr. korisnik misli da mu treba CRM dok su u stvarnosti poglavito treba WMS. I što se dogodi? Korisnik traži rješenje koje misli da mu treba, pogleda nekoliko prezentacija na kojima ne dobije realnu sliku i zatim odabire opet rješenje na temelju svoje procjene za koju nije stručan. Izuzetak su veće firme koje angažiraju vanjske stručnjake za proces analize potreba.
Iskustva
Kao tvrtka koja se uspješno bavi analizama i implemetacijama već dugi niz godina, često se događa da dolazimo nakon neslavno implementiranih rješenja koja su relativno nova, ali neprilagođena stvarnim potrebama korisnika ili nakon propalih implementacija. Iz njih nije jasno što se željelo postići, a uglavnom proizlazi uz nerazumijevanja implementora za stvarne potrebe korisnika.
Gledajući iz pozicije isporučitelja rješenja, to što korisnik traži i što korisniku stvarno treba ne mora biti i najčešće nije isto. Ako idete logikom ispunjavanja želja korisnika brzo ćete doći u poziciju gdje ste oboje izgubljeni. Korisnik u većini slučajeva nije stručnjak za procese i za implementaciju, već to prvenstveno mora biti implemenator. Implementator može prilagoditi aplikaciju korisniku, ali samo ako trošak prilagodbe opravdava ulaganje. Prilagodbe rješavaju problem kratkoročno, ali otežavaju kasnije održavanje zbog nestandardnog procesa ili funkcionalnosti i mogu potencijalno postati veći problem nego rješenje koje je izvorno trebalo biti. U svakom slučaju, ne smije se izgubiti iz fokusa šira slika i upotrebljivost aplikacije u cijelom procesu.
Provjerena metodologija
Ovo nije opširna analiza svih problema implementacija, ali želim istaknuti specifičnu ulogu upravljanja očekivanjima i identifikacije stvarnih potreba kao jedan od ključnih faktora uspješnost. Naravno, to nije jedini faktor, ali o tome u nekoj drugoj objavi. Kako bi minimizirali opisani rizik, u Uvidu koristimo provjerenu metodologiju koja je kombinacija najboljih praksi u industriji.
Naša provjerena metodologija i dugogodišnje iskustvo implementacije poslovnih aplikacija s preko 200 uspješno završenih projekata u svim granama gospodarstva od realnog do javnog sektora osigurava da će projekt biti implementiran uspješno i na vrijeme.
Saznajte više
Naš tim konzultanata će Vam rado pomoći savjetom bez obaveze.